Початок ->Виставки ->Параска Власенко

Виставка творів майстра народного декоративного розпису Параски Власенко (1900-1960) до 110-річчя з дня народження.

Пошук


Усі представлені виставки























































































































































































































































































     

     
Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


     У Національному музеї українського народного декоративного мистецтва зберігається унікальна, найбільш повна колекція творів майстра народного декоративного розпису Параскеви Іванівни Власенко (1900-1960). Вона охоплює всі періоди творчості художниці з 1935 по 1959 рр. і нараховує понад 500 робіт.

     Параска Власенко – художниця багатопланова. Працювала в різних видах народного мистецтва, створювала ескізи до килимів, вишивок, архітектурних споруд, поліграфії, а також декоративні станкові панно, розписувала керамічні вироби. Монументальність творів майстрині позначена урівноваженістю композицій, узгодженістю кольорових сполучень та їх відтінків.

     Параскева Іванівна Власенко народилася в с. Скопці Баришівського повіту Полтавської губернії (нині с. Веселинівка Київської обл.). Виросла у незаможній, багатодітній селянській родині. З малих років працювала по господарству, в наймах, вишивала на замовлення. Малювання вабило з дитинства.

Цьому, безумовно, сприяла творча атмосфера, що панувала в селі. У 1910 році в маєтку поміщиці А. В. Семиградової була організована навчально-показова килимарська майстерня, де художнім процесом керувала професійна художниця Є. І. Прибильська. Творчі уподобання керівників майстерні зіграли вирішальну роль у формуванні творчої особистості П. Власенко. Тому у фольклорну основу творчості майстрині так органічно вплелися риси барокової вишивки та килимарства XVIII ст., які збагатили, визначили змістовно-образний характер і тематичну своєрідність її композицій.

     Роботи раннього періоду творчості П. Власенко не збереглися. Але про те, що на початку 1930-х рр. вона була надзвичайно цікавим і самобутнім майстром, свідчить запрошення її до Києва на роботу в Центральні експериментальні майстерні для підготовки Першої республіканської виставки 1936 р., яка експонувалась у Києві, Москві, Ленінграді (нині Санкт-Петербург).

     У цей час П. Власенко створила цілий ряд декоративних панно із квітів, закомпонованих у форму кола, овалу та традиційних композицій «вазона», що став у творчості художниці найулюбленішим, найбільш розвинутим орнаментальним мотивом. Вона багато працювала над відтворенням малюнка квітів, часто перетворюючи їх у квітку-птаха, комаху, метелика.

     Неповторний стиль художниці створюють чіткі просторові рішення її композицій, особливе світосприйняття та індивідуальне трактування як окремих елементів, так і букета в цілому та вишукане барвисте багатозвуччя кожного твору.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Декоративне панно».   До 1941 р.
Папір на картоні, гуаш. 84,5 х 62

     За внесок у народне мистецтво України та участь у виставці 1936 р. Параскеві Іванівні одній із перших було присвоєно почесне звання «Майстер народного мистецтва УРСР» та відзначено Дипломом І ступеня. За малюнки та ескіз килима, які були представлені на міжнародній виставці у Парижі в 1937 р., П. Власенко нагороджено срібною медаллю та відзначено дипломом.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Декоративне панно».   До 1941 р.
Папір, гуаш. 80 х 60

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Декоративне панно».   До 1941 р.
Папір, гуаш. 80 х 60

     Наприкінці 1930-х років майстриня починає працювати в жанрі монументального мистецтва. 1938 року її запрошують до Москви виконати розписи стін та вітраж Павільйону України на Всесоюзній сільськогосподарській виставці.

     Постійна робота в цьому жанрі починається з 1949 р. Народну майстриню запрошують на посаду молодшого наукового співробітника Інституту монументального живопису та скульптури Академії архітектури УРСР. Тут вона працювала до реорганізації Академії в 1957р.

     На виставці експонуються твори видатної української майстрині другої половини 1930-х рр., виконані на папері в техніках гуаші та акварелі, а також розписана нею кераміка 1930-х рр., виготовлена в Київських центральних експериментальних майстернях, які у повній мірі демонструють яскраву самобутність художниці і у той же час близькість традиціям народного малювання.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Декоративне панно».   1936 – 1938 рр.
Папір, акварель. 54,6 х 72

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Декоративне панно».   
Папір на картоні, гуаш, акварель. 43,8 х 63

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Декоративне панно».   
Папір на фанері, акварель. 64 х 88

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Декоративне панно».   1935 р.
Папір, акварель. 46 х 66,5

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Декоративне панно».   1936 – 1938 рр.
Папір на картоні, акварель. 50,8 х 69,4

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Декоративне панно».   До 1941 р.
Папір на картоні, гуаш.44 х 62

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Декоративне панно».   До 1941 р.
Папір на картоні, гуаш. 44 х 62

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Декоративне панно».   1938 р.
Папір, гуаш. 41 х 59

На відкритті виставки

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

   

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

   

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

   

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

   


     

     

Відгуки:

Поділитися враженнями:

Всього відгуків: 1. Показано 1 відгуків з 1 по 1
Сторінки:  [1]    

1

Ім'я: ГАННА

Email:  rgruchman

15 листопада 2015р.
19:58

легкість красу світу яку не всі помічають доносять роботи майстрині щирість та надію

Ваше ім'я*:

E-mail:

Коментар* :          3000  знаків

* Поля, обов'язкові для заповнення

 

 

На початок





Початок ->Виставки ->Параска Власенко


© 2011 Національний музей українського народного декоративного мистецтва. Умови використання матеріалів