Початок ->Виставки ->«Дивосвіт клаптикового шитва»

Дивосвіт клаптикового шитва

Виставка творчих робіт
учасників II Всеукраїнського фестивалю клаптикового шитва.
5-15 вересня 2008 р.


Пошук


Усі представлені виставки























































































































































































































































































     Лагідної вересневої пори природа полегшено зітхає після літньої спекоти, а у залах Музею знов буяють яскраві барви весни, розквітають полум’яні маки, співають казкові птахи та відпливають у мандри жовтогарячим небом повітряні кулі. Свої творчі роботи представляють учасники Другого Всеукраїнського фестивалю клаптикового шитва.

     Організатори цієї події - Головне управління культури і мистецтв Київської міської державної адміністрації, Музей українського народного декоративного мистецтва та Центр Української Культури та Мистецтва, а керівник проекту – київська майстриня Людмила Андреєва.


Соловйова Г.В.    
м. Харків         
“Моя Україна”. 2008.
Машинний вистіб, клаптикова мозаїка, аплікація


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


     Мета фестивалю - відродження і збереження народних традицій у галузі декоративно-прикладного мистецтва, популяризація традиційного та сучасного клаптикового шитва та інтеграція українського руху його ентузіастів у міжнародну співдружність квілтерів.
Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Фрагмент експозиції.


          Справжні квілтери поздоровляють один одного за допомогою ось таких власноручно вишитих поштових карток.

     Навряд чи хто зможе сьогодні пояснити, чому у 80-х роках минулого століття серед жіноцтва багатьох країн почало стрімко поширюватися нове захоплення – створення декоративних виробів зі зшитих клаптиків тканини. Хоча зовсім новим його можна вважати лише умовно, адже ця техніка у тому чи іншому вигляді зустрічається серед культур багатьох народів світу починаючи із стародавніх часів. Але сучасна хвиля клаптикового шитва, на відміну від традиційного гаптування, набуває нової якості, вбираючи у себе естетичні та стильові надбання багатьох інших видів декоративного мистецтва. А величезний вибір найрізноманітніших тканин, який пропонується в наш час, надає простір для нічим не обмеженої фантазії.
Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Кіршина І.М.    м. Київ
Панно “Ура! Мандри!”, 2008
аплікація, вишивка, ручна робота

     В Україні мистецтво клаптикового шитва теж набуває все більшого розповсюдження. Організуються клуби аматорів, проводяться творчі зустрічі, конкурси та виставки робіт. У 2006 році в Музеї українського народного декоративного мистецтва відбувся І Всеукраїнський фестиваль “Дивосвіт клаптикового шитва”, в якому взяли участь 34 майстрині.

     Нинішній, ІІ фестиваль зібрав 35 учасників - художників та майстрів, незалежно від віку і наявності художньої освіти, студій, клубів і художніх колективів, художників майстерень і підприємств, що працюють у різних техніках клаптикового шитва. На виставці представлено 90 творів художників і майстрів з багатьох регіонів України, які репрезентують різноманітні напрямки розвитку клаптикового шитва.

     Поряд з класичним квілтингом з його своєрідними геометричними орнаментами можна побачити роботи, які спираються на традиції українського народного розпису, використовують вишивку та аплікацію для імітації живописної техніки або нагадують собою вітражі Луїса К. Тіффані. Можна сміливо стверджувати, що клаптикове шитво в Україні вже зараз набуло власних, оригінальних ознак і посяде чільне місце в інтернаціональному за своєю природою мистецтві печворку. Безумовно, ця виставка буде сприяти підвищенню професіоналізму майстрів, розширенню можливостей клаптикового шитва та подальшої популяризації цього виду народної творчості.
Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Колективна робота.    м. Київ
Панно “Весна”.
аплікація, клаптикове шитво, вишивка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Колективна робота.    м. Київ
Панно “Літо”.
аплікація, клаптикове шитво, вишивка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Колективна робота.    м. Київ
Панно “Осінь”.
аплікація, клаптикове шитво, вишивка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Фоміна І.М.    м. Харків
“Бабине літо Андріївського узвозу”. 2008.
мішана техніка.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Богачук Т.Л.    м. Київ
Панно “Снігуронька”, 2008
бавовна, клаптикова збірка, ручне гаптування

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

      Бабаніна В.М.   м. Київ
      Диптих “Птахи щастя”.
      аплікація, клаптикова
      техніка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

 
2006.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Кольська М.О.    Харківська обл., п. Пісочне
“Петриківський розпис”. 2008.
шовк, габардин, машинна аплікація

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Ніколаєва А.    м. Харків
“Павич”. 2008
аплікація, вистіб, бісер, стеклярус, гудзики

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Ніколаєва А.    м. Харків
“Жар-птиця”. 2007
аплікація, вистіб, бісер, намисто

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Бороздіна Н.М.
м. Київ
“Зелений слон Марії Примаченко”.
клаптикова техніка, аплікація

Тесленко-Пономаренко Л.В.    
м. Київ          
“Присвята Марії Примаченко”.   2008
клаптикова техніка, друк по тканині

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Тесленко-Пономаренко Л.В.    м. Київ
Панно “Золотий когут”. 2008
клаптикова техніка, друк по тканині

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Старченко О.П.    м. Харків
“Півень”. 2008
ручна аплікація

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Тесленко-Пономаренко Л.В.    м. Київ
Панно “Червоне місто” (фрагмент). 2008
клаптикова техніка, друк по тканині

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Фіонік В.    м. Київ
“Сіті-Го-Сан” . 2008
печворк, аплікація, сашіко, машинна збірка, вистіб

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Фіонік В.    м. Київ
“Весняні води”. 2007
бавовняні тканини, силікатний наповнювач, печворк, бісквіт

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Шамрай О.М.    м. Київ
“Київський бузок”. 2008
клаптикове шитво, змішана техніка, вистіб

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Ківшар О.В.    м. Харків
“Зірковий дощ”. 2008
клаптикове шитво

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Ківшар О.В.    м. Харків
“Насолода”. 2007
клаптикове шитво

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Ківшар О.В.    м. Харків

“Червоні вітрила”. 2008
змішана техніка

“Будинок в лісі”. 2008
змішана техніка

“Маки”. 2008
змішана техніка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення. Натисніть, щоб одержати збільшене зображення. Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Фоміна І.М.    м. Харків
Диптих “Сон в літню ніч”. “Маки” та “Лілеї”. 2008
мішана техніка

Фоміна І.М.    м. Харків
“Оманлива легкість буття”. 2008
мішана техніка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Шуміліна О.    м. Харків
“Полудень”.
машинна та ручна вишивка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Шуміліна О.    м. Харків
“З життя лілей”.
машинна та ручна вишивка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.
Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Таратуто А.С.     м. Київ
“Кішкін дім”. 2008
клаптикове шитво

    Грекова Е.    м. Харків
Диптих “Фантазії на тему квадратів” (фрагмент).
техніка синель, машинна збірка, вистіб вручну

    Ерьоменко Л.П.    м. Київ
“Золото в зелені” . 2007
клаптикове шитво

     Історична довідка.

     Хоча археологічні знахідки свідчать про те, що техніка аплікації існувала у різних народів задовго до нашої ери, часто вважають, що клаптикове шитво в його сучасному розумінні виникло в Англії. Назва “печворк” походить від англійського слова “patch”, що значить “клаптик” або “латка”. Слово “квілт” (англ. quilt) означає “стьобана ковдра”. На протязі останннього сторіччя поняття “печворк” та “квілтинг” стали так тісно пов’язані між собою, що зараз вже сприймаються, як синоніми. Насправді ж це були два різних види шитва.

     Печворком називали техніку зшивання ретельно підігнаних клаптиків тканини, які зазвичай утворювали ритмічно повторюваний геометричний орнамент. Особлива увага приділялася тому, щоб готовий виріб був рівним і не мав пухирців.

     Печворк часто (але не обов‘язково) застосовувався для виготовлення зовнішньої сторони квілту. Між зовнішнім та внутрішнім полотнищами тканини розкладався ватин, а щоб він не зсовувався, квілт робився стьобаним. Одночасно стежки могли виконувати декоративну функцію, утворюючи орнамент. У Колекції спадщини Гільдії квілтерів Британських островів зберігається чудово простьобана жіноча спідниця, зроблена у 1764 році для весілля у Шотландії. (Тут слід було б згадати про пухові перини, які існували на Русі задовго до описуваних часів, та зараз ми не маємо на меті встановлення приоритетів.)

     Сучасна ж хвиля печворку почала поширюватися з Америки. А сталося це завдяки тому, що у 1620 році “отці-пілігріми” відправилися на судні “Мейфлауер” до Нового Світу, щоб заснувати там Плімутську колонію. Життя піонерів часто було одноманітним, і для жінок спілкування за шитвом ставало, мабуть, єдиною розвагою. За цим заняттям вони й почали розкривати нові творчі можливості клаптикового гаптування. Саме тоді виникло багато декоративних елементів, які тепер стали розповсюдженими й у Європі. Один з найдавніших серед них – символ Самотньої Зорі (the Lone Star pattern), який зустрічається у кількох роботах, представлених на виставці (Ківшар О.В. – “Насолода”, колективна робота “Осінь”).

     Слід додати, що на теренах американського континенту цей вид художньої творчості зазнав також істотного впливу народного мистецтва корінного населення. Місіонери навчили печворку індіанців, сподіваючись “цивілізувати” їх, призвичаївши до елементів європейського побуту, а ті пристосували його для відтворення традиційних індіанських орнаментальних мотивів. Особливої майстерності у клаптиковому шитві досягли представники племені семінолів, відомого більшості з нас лише завдяки роману Майн Ріда. Вони використовували печворк головним чином для пошиття одягу. Поступово прекрасні клаптикові орнаменти, створені семінолами, набули популярності і почали використовуватися також для квілтингу.

     У наш час печворк виконує переважно декоративну функцію.

Відгуки:

Поділитися враженнями:

Всього відгуків: 5. Показано 5 відгуків з 1 по 5
Сторінки:  [1]    

5

Ім'я: Земельний

11 червня 2009р.
14:03

Дуже гарно, молодці!
4

Ім'я: Юлия Дмух

Email:  julia

18 вересня 2008р.
09:53

А здесь мой фоторепортаж об этой выставке:

http://samodelki.com.ua/patchwork-ukraine

http://samodelki.com.ua/node/916
3

Ім'я: Marisha_43

16 вересня 2008р.
11:20

Справді дивосвіт!
Хочеться побажати подальшого творчого натхнення усім майстриням!
2

Ім'я: Редакція

12 вересня 2008р.
08:19

- Обов'язково дамо! Завітайте через день - два.
1

Ім'я: Алиса

11 вересня 2008р.
07:47

А почему так мало картинок?
Вы не могли бы дать больше фоток?

Ваше ім'я*:

E-mail:

Коментар* :          3000  знаків

* Поля, обов'язкові для заповнення

 

 

На початок





Початок ->Виставки ->«Дивосвіт клаптикового шитва»


© 2008 Музей українського народного декоративного мистецтва. Умови використання матеріалів