Початок ->Виставки ->Світлана Голембовська. "Квітка щастя"

"Квітка щастя"
Світлана Голембовська


Пошук


Усі представлені виставки























































































































































































































































































     Світлана Голембовська належить до плеяди провідних митців київської школи художнього скла. У залах Музею українського народного декоративного мистецтва відкривається виставка творів видатної художниці до 80-річчя від дня народження.

     Народилася С.В.Голембовська (Болзан) у 1927 році у місті Одеса. Шанобливе ставлення до мистецтва, якому віддано понад п’ятдесят років, перейшло до неї спадково. Батько мисткині був живописцем, дід працював на килимовій фабриці. Професійну освіту здобула в Одеському художньому училищі ім. М.Грекова як художник-кераміст. Її вчителями та наставниками були відомі художники Михайло Жук та Сусанна Сарапова. Навчання в училищі допомогло С.Голембовській оволодіти специфікою матеріалу та секретами технології виробництва. Дипломною роботою майбутньої художниці була порцелянова статуетка “Зіркогляд”, яка представлена вперше на виставці в музеї..

     У 1951 році С.Голембовська починає працювати на Київському експериментальному кераміко-художньому заводі. З молодечим завзяттям і наполегливістю художниця створює порцелянову скульптуру малих форм, таку як “Дівчинка з цуценям”, “Снігова баба”, “Дівчинка з м’ячем” , “Маленька мама”, “Нове плаття”, “Діти з голубами”, “Хазяєчка” та ряд інших. Цікавим є той факт, що прообразом дівчат були доньки художниці.

“Нове плаття”. Фарфор.1957р.

“Вершник”. Фарфор.1951р.

“Діти з голубами”. Фарфор.1956р.

“Дівчинка з собачкою”. Фарфор.1955р.

“Маленька хазяйка”. Фарфор.1957р.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Набір "Святковий". Поч. 1980-х років. Кольоровий та безбарвний кришталь, гутна обробка.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Посудина від набору "Весільний". 1985. Безбарвне скло, гутна обробка, матове гравірування.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Набір для десерту "Ягідка". 1975. Кольорове скло, гутна обробка.

     З 1964 року С.Голембовська працює на Київському заводі художнього скла, одному з найбільших скляних підприємств України. На той час на заводі випускались переважно вироби побутового призначення. Різноманітні за формами та кольором набори для напоїв, десерту, квасу, вази для квітів, печива, фруктів вирізняються функціональністю, точністю пропорцій, мінімальною кількістю деталей. Але найбільшу цінність складають авторські вироби, які виготовлялись в обмеженій кількості, часом в одному-двох примірниках до ювілейних дат і виставок. Саме такі твори представлені в експозиції виставки.

     Творча концепція автора сформувалась вже на початку 1970-х років. Це стриманість та лаконізм у використанні художніх засобів, застосування традиційних ужиткових форм посуду з основним акцентом на кольоровій гамі. Так, у комплекті “Весна 1945 року” домінує яскраво-червоний колір, у наборі “Квітка полонини” – інтенсивно зелений, а в наборі “Вечірній” – поєднання безбарвного скла із насичено-бузковим.

     Наступний етап у творчості художниці позначений творчими пошуками та експериментами, пов’язаними з пластичними можливостями матеріалу. Різнобарвні шматочки кольорової крихти на безбарвному склі перетворюються в мерехтливу мозаїку в наборах для крюшону, компоту, в комплекті “Курочка ряба”.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Набір "Курочка ряба". 1982. Кольорове скло, кольорова крихта, гутна обробка.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Набір "Весна 1945 року". 1975. Кольорове скло, гутна обробка.

Набір для крюшону. 1977. Кольорове скло, крихта, гутна обробка.

     Намагаючись урізноманітнити прийоми оздоблення скляних і кришталевих виробів, художниця застосовує техніки алмазного гранування та матового гравірування.
Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Композиція "Червоні маки". 1984. Безбарвне та кольорове скло, гутна обробка, алмазне гранування.

У композиції “Червоні маки” стилізовані квіти на яскраво-червоних вазових формах викликають асоціації з квітучим полем маків. Оригінальністю художнього рішення відзначається композиція “Цвітіння”, яка складається з об’ємів, що нагадують пуп’янки квітів. У цьому творі автор виявляє пластичні властивості матеріалу, вдало поєднує блискучі та матові поверхні. Художньо вишукана композиція “Квіти України”. Вазові форми із прозорого безбарвного кришталю мають інтенсивний синій колір, у нижній частині форми поверхня густо вкрита різьбленим орнаментом, який переливається і мерехтить, як дорогоцінне каміння.

     Особливе місце у творчості художниці займає декорування виробів матовим гравіруванням. Композиція “Колібрі”, “Золота осінь”, вази “Весна”, “Троянда”, “Цвіте калина біла”, блюда “Золоте цвітіння”, “Обереги” декоровані стилізованими зображеннями різноманітних квітів: маків, хризантем, троянд, цвіту калини, ягід і тендітних гілочок.
Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Композиція "Бонсай". 1990. Безбарвний та кольоровий кришталь, гутна обробка, матування.

     Новаторськими пошуками позначений твір С.Голембовської “Бонсай”. Слово “бонсай” - японського походження і означає рослину, яка росте в низькому горщику або таці. Але не кожне мініатюрне деревце – бонсай. Справжній бонсай – це витвір мистецтва, скульптурна композиція, народжена справжній майстром із живих рослин.

     І мисткиня створила таку композицію, але з гарячої скломаси. Це невеликі за розмірами, дивовижно вигнуті деревця та квіти на прозорих, різноманітних за формою підставках. Тонке відчуття кольору, а саме: поєднання матового безбарвного кришталю з яскраво-бузковим та медово-брунатним, створило образ мініатюрного ландшафту.
Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Композиція "Квітка папороті - квітка щастя". 1990. Кольоровий кришталь, гутна обробка.

     Майстерно володіючи технологією виготовлення скла, С.Голембовська постійно експериментує з новими формами. У композиції “Квітка папороті – квітка щастя” художниця створила образ примарної квітки, квітки-папороті. Це прозорі та матові блакитного кольору пелюстки з яскраво-синьою центральною частиною квітки і скляні кульки, які доповнюють композицію.

     С.В.Голембовська – учасник багатьох республіканських, всесоюзних і міжнародних виставок. Її твори експонувалися в Україні, Росії, Грузії, Болгарії, Югославії, Франції, Італії, Канаді, Японії, Австрії, Німеччині, Португалії, Китаї та Польщі. Твори художниці прикрашають збірки багатьох музеїв і приватних колекцій, вона – член Національної спілки художників України, з 1982 року –заслужений художник України.

     Персональна виставка ювілярки є своєрідним підтвердженням її репутації як однієї з провідних майстринь українського художнього скла. Твори С.Голембовської гармонійні та пропорційні, елегантні та тендітні як і сама автор робіт, представлених на виставці.

Тетяна Нечипоренко

На відкритті виставки





Відгуки:

Поділитися враженнями:

Всього відгуків: 2. Показано 2 відгуків з 1 по 2
Сторінки:  [1]    

2

Ім'я: Алёна

21 квітня 2012р.
20:08

Я начала собирать фарфор 28 10 2010 года - это дата случайной, импульсивной покупки мною первой фигурки - девочки с собачкой и деток с голубями. Фарфором заболела:) Работы С.В. - удивительные! Радуют и восхищают. Спасибо Вам!
1

Ім'я: Stella

Email:  stella_tutela

12 грудня 2010р.
23:57

Спасибо Художнице за красоту! Её Девочка с собачкой радует глаз с детства! Крепкого Светлане Владиславовне здоровья и творческих успехов!

Ваше ім'я*:

E-mail:

Коментар* :          3000  знаків

* Поля, обов'язкові для заповнення

 

 

На початок





Початок ->Виставки ->Світлана Голембовська. "Квітка щастя"


© 2007 Музей українського народного декоративного мистецтва. Умови використання матеріалів