|
Пошук
Усі представлені виставки
|
|
Музей українського народного декоративного мистецтва презентує у своїх стінах виставку творів, виконаних у техніці гарячої емалі “Майстерня Олександра Бородая”. Тут представлені найновіші твори відомого майстра та його учнів, серед яких Тамара Турдиєва, Юлія Бородай-Довгань, Тетяна Ільїна, Тетяна Дреєва та Настя Рябчук. Образи, створені сучасними українськими емальєрами, зацікавили відомого фотографа Наталію Живаго, серія фоторобіт якої розкриє ще один аспект емальєрного мистецтва.
|
|
|
|
Олександр БОРОДАЙ Керівник майстерні емальєр, монументаліст, живописець, графік, член Спілки художників України |
"Шануй себе". Мідь, емаль, латунь, сталь. 2007. |
"Почни з початку". Мідь, емаль, латунь, сталь. 2007. |
|
| "Вікна". Мідь, емаль. 2004.
|
| "Комічне свято". Мідь, емаль, гудзики, скло. 2007.
|
|
Техніка гарячої емалі виникла ще за часів Стародавнього Єгипту і застосовувалась для оздоблення ювелірних прикрас як імітація коштовного каміння. Згодом вона розвинулась у Стародавній Греції та Візантії, Київській Русі, французькому Ліможі доби Середньовіччя та в Західній Європі доби Модерну. Лише з початком ХХ ст. гаряча емаль розпочала свій поступ як станкова техніка.
|
|
|
Квадриптих "Пори року" (частина). Мідь, емаль. 2004 |
|
Квадриптих "Квітковий настрій" (частина). Мідь, емаль, скло. 2007.
|
|
Досягнувши значних професійних висот у цьому виді мистецтва, Олександр Бородай завжди відчував потребу не лише вдосконалювати свої знання і вміння, а й ділитись ними з учнями. Серед них – професійні графіки, живописці, монументалісти й скульптори. Перша виставка “Майстерня О. Бородая” з великим успіхом відбулася у 2004 році в галереї “А-Хаус”.
|
|
|
"Чумацький шлях". Сталь, емаль. 2007. |
|
"Дівчина в хустці". Сталь, емаль. 2004 |
|
"Вечірній чай". Сталь, емаль. 2004 |
|
"Мавка". Сталь, емаль. 2004 |
|
|
|
| Тамара ТУРДИЄВА емадьер, живописець, викладач Палацу школярів та юнацтва, член Спілки художників України
|
| "Розмова". Сталь, емаль. 2004.
|
|
Гарячу емаль завжди пов’язували з ювелірним або декоративно-прикладним мистецтвом. Твори, що експонуються на виставці, значно розширюють уявлення про можливості емалі. Це абсолютно новітнє, сучасне, навіть андеграундне та експериментальне мистецтво, в якому гаряча емаль демонструє всю гамму своїх пластичних можливостей на площинах великого розміру та в просторових композиціях без втрати при цьому глибокого культурного контексту. Коштовна техніка ніби переходить в інший вимір, конкуруючи з живописом, графікою, скульптурою, дизайном, фотографією. Тут Ви зустрічаєте цілком неочікуване вирішення костюмів з металу, тривимірний емальєрний живопис, оригінальні кубічні емалеві скульптури та динамічні інсталяції. Не можна не зупинитись перед станковими творіннями Олександра Бородая, в яких фарби замінює палітра блискучих, дзеркальних, тьмяних і фактурних металів, що разом з прозорою і непрозорою барвистою емаллю створюють неймовірно складні та глибоко філософські твори.
|
|
|
|
|
"Сутність буття - 1". Мідь, емаль, дерево, бронза. 2008. |
|
"Риби". Мідь, емаль. 2007. |
|
|
Анастасія РЯБЧУК емальєр, кераміст, викладач Дитячого оздоровчо-екологічного центру
|
"Засіяне поле" (фрагмент). Сталь, емаль. 1999. |
|
"Композиція №1" (фрагмент). Сталь, емаль. 2007. |
|
|
"Композиція №3". Мідь, емаль, бронза. 2007.
|
|
"Сутність буття - 2". Мідь, емаль, дерево, бронза. 2008.
|
|
|
|
"Гра". Мідь, емаль. 2008
|
Устим ФЕДЬКО емальєр, монументаліст, живописець, член Спілки художників України
|
Квадриптих "Таблички". 2007.
|
|
|
|
|
"Зимові тіні". Мідь, емаль, левкас. 2006
|
|
"Осінній натюрморт". Мідь, емаль. 2006.
|
|
"На всіх вітрилах". Мідь, емаль, левкас. 2006
|
|
|
Тетяна Дреєва емальєр, текстильник, викладач Британської міжнародної школи з роботою "Різдвяна відлига". Мідь, емаль, латунь. 2000 |
|
|
|
"Плетиво". Мідь, емаль. 2000 |
| "Вікна старого міста". Сталь, емаль, алюміній. 2007 |
"Вітер зі сходу". Мідь, емаль. 2003 |
| "Останні спалахи". мідь, емаль, латунь. 2000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Костюм "Українське барокко" (фрагмент) |
|
Тетяна ДРЕЄВА, Людмила МИСЬКО. Костюм "Просто Марія" Мідь, емаль, сталь, шкіра (фрагмент) 2005-2007 |
|
| Тетяна ДРЕЄВА, Людмила МИСЬКО, Тетяна Ільїна. Костюм "Українське барокко" Мідь, емаль, шкіра 2004-2007 |
|
Проста і щира людина – Олександр Бородай – має “золоті” руки й володіє талантом справжнього генія. Кожен його твір, кожен проект завжди виглядають велично, ефектно та надсучасно й при цьому глибоко хвилюють та спонукають до роздумів. Він був першим в Україні, хто почав застосовувати художню емаль в архітектурі. Саме емальєрними панно Олександра Бородая оздоблена станція київського метро “Видубичі”, Головна обсерваторія Національної академії наук України. Разом з учнями О. Бородай створив грандіозну емальєрну композицію для холу Палацу культури і дозвілля “Листопад” у Полтаві. У доробку майстра – оздоблення десятків громадських і приватних об’єктів, сотні творчих робіт, а ще більше творчих задумів.
|
|
|
Виставка в Музеї українського народного декоративного мистецтва – це ще один крок до висвітлення проблем, що нині існують в художній емалі в Україні. Одна з них – організація творчого об’єднання емальєрів. Подібні об’єднання працюють у Франції, Голландії, Угорщині, Росії, Іспанії, а також в США та Австралії. Таке об’єднання дозволило б згуртувати українських емальєрів, проводити спільні виставки і симпозіуми, сприяло б обміну технологічним досвідом, а також популяризувало б складну й рідкісну техніку гарячої емалі.
Юлія Бородай Фотопортрети художників - Наталія Жеваго
Content-type: text/html
CGI Error
CGI Error
Cannot open file 'msid_DB': No such file or directory
| |