Початок ->Виставки ->«SACRUM TERRA – СВЯЩЕННА ЗЕМЛЯ»

Ганна-Оксана Липа. Мистецький проект «SACRUM TERRA – СВЯЩЕННА ЗЕМЛЯ»

Пошук


Усі представлені виставки

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Липа Ганна-Оксана Ярославівна
Заслужений художник України

     Народилася 18 липня 1958 року на Львівщині

     (Старосамбірський р-н, с. Верхній Лужок, етнічний регіон Бойківщина).

     Закінчила Ужгородське училище декоративно-прикладного мистецтва (відділ кераміки) -1977 р.

     Львівський інститут декоративно-прикладного мистецтва (ЛАМ) (кафедра кераміки) - 1982 р.

     Член Національної Спілки художників України з 1990 р.
Голова секції кераміки Львівської обласної організації Національної спілки художників України
(з кінця 2001 до 2005 pp.). Член правління ЛОО НСХУ.

     У залах Національного музею українського народного декоративного мистецтва авторська виставка відомої львівської художниці Ганни-Оксани Липи. Мистецький проект «SACRUM TERRA – СВЯЩЕННА ЗЕМЛЯ» переносить глядача у знакову систему авторських художніх символів: Людина-квітка-оберіг, Оселя-хата-витоки, Плід-зерно-збіжжя, Лоно-утроба, Поле-нива, Абетка-письмо-вязь. Мисткиня художніми образами створює свою Космобудову, наголошуючи, що наша земля має сакральне значення, вона священна, дана нам Богом у спадок, її треба боронити, любити та берегти.

     У графічних роботах циклу «SACRUM TERRA – СВЯЩЕННА ЗЕМЛЯ» та керамічних пластах циклу “Берегиня”, які представлені на виставці, художниця трансформує простір України у знакову систему як універсальне письмо, вибудовує символічне енергетичне поле в кольорі. Семантичний розгляд складних культурних знаків дозволяє мисткині реконструювати складні архаїчні системи, визначати витоки культури та їх генетичну спільність із сучасністю.

     Ганна-Оксана Липа – заслужений художник України, талановита мисткиня у галузі декоративного та образотворчого мистецтва. Діапазон її творчості надзвичайно широкий – від великих концептуальних інсталяцій («ТРАНСФОРМАЦІЯ» – 1998 р., «ЛОВИ» – 2001 р., «СУМАХ» – 2004 р., «POLY+SEMA» – 2008 р., «SACRUM TERRA – СВЯЩЕННА ЗЕМЛЯ» – 2009 р.) та монументально-декоративних композицій у просторі – до дизайну вишуканих авторських взірців ужиткової кераміки, впроваджених у виробництво (близько 100 найменувань). Кавові та чайні сервізи, дзбанки, вази, тарелі, декоративна пластика, панно з яскраво вираженими національними традиціями широко відомі шанувальникам української кераміки.

     У графічних роботах циклу «SACRUM TERRA – СВЯЩЕННА ЗЕМЛЯ» та керамічних пластах циклу “Берегиня”, які представлені на виставці, художниця трансформує простір України у знакову систему як універсальне письмо, вибудовує символічне енергетичне поле в кольорі. Семантичний розгляд складних культурних знаків дозволяє мисткині реконструювати складні архаїчні системи, визначати витоки культури та їх генетичну спільність із сучасністю.

     Упродовж двадцяти років (1987–2007) мисткиня працювала у творчій майстерні секції кераміки на базі Львівської експериментальної кераміко-скульптурної фабрики, яка була однією з найпотужніших творчих баз радянської доби. Діяльність фабрики посідає почесне місце у формуванні плеяди талановитих митців ХХ століття. У культурному просторі України сформувалося поняття «Львівська школа кераміки», яка творами своїх митців презентує Україну як унікальне художнє явище.

     Ганна-Оксана Липа належить до провідних митців-керамістів, бере активну участь у культурно-мистецькому житті Львова, вона є учасницею численних виставок, симпозіумів, пленерів. Її творчість гідно представлена у відомому арт-проекті Зої Чегусової «Декоративне мистецтво України кінця XX століття. 200 імен» (2003, м. Київ) та проекті «Сучасне декоративне мистецтво України» – під патронатом Президента України та генерального директора ЮНЕСКО (2004, Париж).

     Ганна-Оксана Липа – автор вишуканих філософських творів: цикли «AVE MARIA» (1987-88), «МУЗА. ПРИСВЯТА УКРАЇНІ» (1988-89), «ГОЛГОФА. ПРИСВЯТА ВСІМ РЕПРЕСОВАНИМ» (1990), «МАТРІАРХАТ» (1990), «БЕРЕГИНЯ» (1994-98), «ІКОНА-ХРЕСТ» (1996), «ЛОВИ НЕВИДИМОГО ЗВІРА. ТРАНСМУТАЦІЇ» (2000), «У ПОШУКАХ ЗОЛОТОЇ РИБКИ» (2004), «POLY+SEMA» (2004-2006), «HERMENEUTIKE. МОВА І ПРОСТІР» (2006), «КРУГОВЕРТЬ» (2006), «ВИТОКИ» (2006), «КЛЮЧ-ОБЕРІГ» (2006) презентують небайдужу життєву позицію художниці.

     Мисткиня віртуозно і досконало володіє матеріалом: шамот, кам’яна маса, гончарна глина, фарфор, фаянс у її доробку слугують благодатним засобом передачі ідеї твору, створення образу. Художниця відзначена премією в номінації «За оригінальність технології» (2000, Опішне), а в номінації «Філософія глини» – пам’ятним знаком за монументально-керамічну скульптуру «ЖЕРТОВНИК-ТОТЕМ» (2008, Опішне). Львівський інститут банківської справи Університету банківської справи НБУ нагородив її срібною медаллю «За якісне і естетичне оформлення».

     Твори мисткині увійшли до скарбниці української культури і зберігаються в музейних фондах України: Національного музею українського гончарства в Опішному, Дирекції художніх виставок України, Міністерства культури України, Муніципальної збірки м. Львова, Львівської картинної галереї, Музею кераміки у Болеславці (Польща), Райффайзен банку Аваль, Львівського інституту банківської справи, університету банківської справи НБУ, а також у приватних збірках в Україні та за кордоном.

     Художниця переконана, що місія митця полягає в осягненні, пізнанні себе і Всесвіту як єдиного цілого та у передачі цього знання іншим. У своїх роботах вона сповідує проукраїнську традицію образотворчості, духовного вдосконалення та пошуку найефективніших форм у передачі основного задуму. Мисткиня бачить свою ціль у відновленні «безконечної кладки між найдавнішими основами нації і теперішніми потребами її повноцінного відродження».

     

Бекетова Ірина, куратор виставки

     

     

     Премії. Нагороди

2000

 - 

«Опішне 2000» (симпозіум). Премія в номінації «Філософія глини». за монументально-керамічну скульптурну інсталяцію «ЖЕРТОВНИК-ТОТЕМ».

2000

 - 

Премія в номінації «За оригінальність технології» (пласт «ТОТЕМ»).

2001

 - 

Національний конкурс з кераміки. Диплом «За оригінальність технології».

2002

 - 

Львів. Осінній салон «Високий Замок», диплом (кераміка).

2008

 - 

Пам'ятний знак. Ювілейна медаль зі срібла «Львівський банківський інститут Національного банку України».

2008

 - 

Львів. Обласна премія в галузі мистецтва з номінації «Декоративно-ужиткове мистецтво» імені Зеновія Флінти (за творчі роботи в галузі художньої кераміки, виконані протягом 2006-2008 pp.).

2010

 - 

Опішне. Премія за самбутність вирішення в кераміці.

2011

 - 

Опішне. Національний фотоконкурс «Гончарні візії України». Срібна медаль Національної спілки фотохудожників України.

Кредо: Тяжіння до поглибленого філософського осмислення буття, заглиблення у нашарування світових культурних пластів, трансформація семантичного знаку, канону, традиції, символу, міфології, пластичних засобів за допомогою синтезу з іншими видами мистецтва через призму часу. Творення образів у цілі керамічні композиції, цикли сери. Через «сформований канон» - повтор та пошук вираження духовності, пластично будую логічну систему - ритуал, в якій кожен елемент - цінний сам по собі своїм поглядом на світ; реальний і нереальний, існуючий і неіснуючий, на його межу, де вирують пристрасті і емоції, злети і падіння.

Концепція виставки: «SACRUM TERRA – СВЯЩЕННА ЗЕМЛЯ – Поле-Простір благодатна Нива-Родоводу для української землі є основним семантичним базисом у формуванні Світогляду Космобудови. Людина як Оберега, космічна Квітка представляє багатоликість-розмаїття Космосу, а значить її місія полягає у збереженні його. Слово-Мова, генетична пам'ять трансформована в знаках символах, міфологія родючої Землі-Батьківщини – базис-фундамент національної ідентичності; проекція Простору, віддзеркалена Тайна окультуреного простору засіяного Поля, що виступає і стає Благом-Скарбом та набуває символу Безкінечника-Колообігу незнищенності Землі-Матері, яка здатна безперервно відроджуватися у нових спадкоємцях. Українці споконвіку вестимуть Коло-Ритуал великій пошані Землі-Матері-Годувальниці, будуть вічно поклонятися культу предків (Кутя-Дідух) тим, що відійшли за обрій у вічність, відновившись у прийдешніх поколіннях через безмірну любов до рідного краю; вічній Сансарі – плину часу, безкінечним мандрам, Шляху, єдиному ланцюгу переходів з однієї тілесної оболонки в іншу, кругообігу, транс міграції смертей і народжуваностей. Хліб – сакральний символ Спільноти людської Любові та Праці є і вічно буде праобразом Життя-Родоводу»

     

Ганна-Оксана Липа

     

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.



Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.



Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.



Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.



Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.



Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.



Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Цикл «Sacrum terra – Священна Земля» (Hermeneutike. Мова і простір). 2007 р.
Папір, акварель, авторська техніка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

«Оберега (Мокоша)» З циклу «Матріархат». 1994 р.
Шамот, окиси, аторська техніка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Ікона «Хрест»1994 – 1996 рр.
Шамот, кам’яна маса, емалі, авторська техніка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Цикл «Берегиньки»1996 – 1999 рр.
Кам’яна маса, емалі, авторська техніка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Композиція «Ініціація (Посвячення)»1996 р.
Кам’яна маса, авторська техніка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення. Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Декоративні тарелі з циклу«Земля-Рілля». 2000 р.
Кам’яна маса, ангоби, емалі

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення. Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Декоративні пласти з циклу «Берегиня». 1995 – 1996 рр.
Шамот, кам’яна маса, емалі, авторська техніка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Цикл«Sacrum terra – Священна Земля»(Оберега – Квітка Роду). 2007 р.
Папір, акварель, авторська техніка

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення. Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Декоративні тарелі з циклу «Квіти-Самоцвіти». 1998 – 2000 рр.
Кам’яна маса, емалі, смальта,випал 1100° C, авторська техніка

На відкритті виставки

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


     

Фото Данило Краснов
Ірина Бекетова

      Content-type: text/html CGI Error

CGI Error

Cannot open file 'msid_DB': No such file or directory


На початок





Початок ->Виставки ->«SACRUM TERRA – СВЯЩЕННА ЗЕМЛЯ»


© 2012 Національний музей українського народного декоративного мистецтва. Умови використання матеріалів