|
Пошук
Усі представлені виставки
|
|
|
| |
Світлана Голембовська належить до плеяди провідних митців київської школи художнього скла. У залах Музею українського народного декоративного мистецтва відкривається виставка творів видатної художниці до 80-річчя від дня народження.
Народилася С.В.Голембовська (Болзан) у 1927 році у місті Одеса. Шанобливе ставлення до мистецтва, якому віддано понад п’ятдесят років, перейшло до неї спадково. Батько мисткині був живописцем, дід працював на килимовій фабриці. Професійну освіту здобула в Одеському художньому училищі ім. М.Грекова як художник-кераміст. Її вчителями та наставниками були відомі художники Михайло Жук та Сусанна Сарапова. Навчання в училищі допомогло С.Голембовській оволодіти специфікою матеріалу та секретами технології виробництва. Дипломною роботою майбутньої художниці була порцелянова статуетка “Зіркогляд”, яка представлена вперше на виставці в музеї..
|
У 1951 році С.Голембовська починає працювати на Київському експериментальному кераміко-художньому заводі. З молодечим завзяттям і наполегливістю художниця створює порцелянову скульптуру малих форм, таку як “Дівчинка з цуценям”,
“Снігова баба”, “Дівчинка з м’ячем” , “Маленька мама”, “Нове плаття”, “Діти з голубами”, “Хазяєчка” та ряд інших. Цікавим є той факт, що прообразом дівчат були доньки художниці.
З 1964 року С.Голембовська працює на Київському заводі художнього скла, одному з найбільших скляних підприємств України. На той час на заводі випускались переважно вироби побутового призначення. Різноманітні за формами та кольором набори для напоїв, десерту, квасу, вази для квітів, печива, фруктів вирізняються функціональністю, точністю пропорцій, мінімальною кількістю деталей. Але найбільшу цінність складають авторські вироби, які виготовлялись в обмеженій кількості, часом в одному-двох примірниках до ювілейних дат і виставок. Саме такі твори представлені в експозиції виставки.
|
Творча концепція автора сформувалась вже на початку 1970-х років. Це стриманість та лаконізм у використанні художніх засобів, застосування традиційних ужиткових форм посуду з основним акцентом на кольоровій гамі. Так, у комплекті “Весна 1945 року” домінує яскраво-червоний колір, у наборі “Квітка полонини” – інтенсивно зелений, а в наборі “Вечірній” – поєднання безбарвного скла із насичено-бузковим.
Наступний етап у творчості художниці позначений творчими пошуками та експериментами, пов’язаними з пластичними можливостями матеріалу. Різнобарвні шматочки кольорової крихти на безбарвному склі перетворюються в мерехтливу мозаїку в наборах для крюшону, компоту, в комплекті “Курочка ряба”.
|
|
Набір "Курочка ряба". 1982. Кольорове скло, кольорова крихта, гутна обробка.
|
|
|
|
|
|
|
Набір "Весна 1945 року". 1975. Кольорове скло, гутна обробка. |
|
Набір для крюшону. 1977. Кольорове скло, крихта, гутна обробка. |
Намагаючись урізноманітнити прийоми оздоблення скляних і кришталевих виробів, художниця застосовує техніки алмазного гранування та матового гравірування.
|
Композиція "Червоні маки". 1984. Безбарвне та кольорове скло, гутна обробка, алмазне гранування.
| |
У композиції “Червоні маки” стилізовані квіти на яскраво-червоних вазових формах викликають асоціації з квітучим полем маків.
Оригінальністю художнього рішення відзначається композиція “Цвітіння”, яка складається з об’ємів, що нагадують пуп’янки квітів.
У цьому творі автор виявляє пластичні властивості матеріалу, вдало поєднує блискучі та матові поверхні. Художньо вишукана композиція “Квіти України”.
Вазові форми із прозорого безбарвного кришталю мають інтенсивний синій колір, у нижній частині форми поверхня густо вкрита різьбленим орнаментом, який переливається і мерехтить, як дорогоцінне каміння.
|
Особливе місце у творчості художниці займає декорування виробів матовим гравіруванням.
Композиція “Колібрі”, “Золота осінь”, вази “Весна”, “Троянда”, “Цвіте калина біла”, блюда “Золоте цвітіння”, “Обереги” декоровані стилізованими зображеннями різноманітних квітів:
маків, хризантем, троянд, цвіту калини, ягід і тендітних гілочок.
|
|
|
|
Композиція "Бонсай". 1990. Безбарвний та кольоровий кришталь, гутна обробка, матування. |
Новаторськими пошуками позначений твір С.Голембовської “Бонсай”. Слово “бонсай” - японського походження і означає рослину, яка росте в низькому горщику або таці. Але не кожне мініатюрне деревце – бонсай. Справжній бонсай – це витвір мистецтва, скульптурна композиція, народжена справжній майстром із живих рослин.
І мисткиня створила таку композицію, але з гарячої скломаси. Це невеликі за розмірами, дивовижно вигнуті деревця та квіти на прозорих, різноманітних за формою підставках. Тонке відчуття кольору, а саме: поєднання матового безбарвного кришталю з яскраво-бузковим та медово-брунатним, створило образ мініатюрного ландшафту.
|
Композиція "Квітка папороті - квітка щастя". 1990. Кольоровий кришталь, гутна обробка.
| |
Майстерно володіючи технологією виготовлення скла, С.Голембовська постійно експериментує з новими формами. У композиції “Квітка папороті – квітка щастя” художниця створила образ примарної квітки, квітки-папороті. Це прозорі та матові блакитного кольору пелюстки з яскраво-синьою центральною частиною квітки і скляні кульки, які доповнюють композицію.
С.В.Голембовська – учасник багатьох республіканських, всесоюзних і міжнародних виставок. Її твори експонувалися в Україні, Росії, Грузії, Болгарії, Югославії, Франції, Італії, Канаді, Японії, Австрії, Німеччині, Португалії, Китаї та Польщі. Твори художниці прикрашають збірки багатьох музеїв і приватних колекцій, вона – член Національної спілки художників України, з 1982 року –заслужений художник України.
|
Персональна виставка ювілярки є своєрідним підтвердженням її репутації як однієї з провідних майстринь українського художнього скла. Твори С.Голембовської гармонійні та пропорційні, елегантні та тендітні як і сама автор робіт, представлених на виставці.
Тетяна Нечипоренко
Content-type: text/html
CGI Error
CGI Error
Cannot open file 'msid_DB': No such file or directory
| |