Початок ->Виставки ->Марфа Тимченко, Іван Скицюк

Марфа Тимченко
Іван Скицюк

Декоративний розпис
(30.03.2007 - 23.04.2007)


Пошук


Усі представлені виставки

2007 рік є ювілейним для народного художника України, лауреата Державної премії ім. Т. Г. Шевченка Марфи Ксенофонтівни Тимченко ( 85-річчя від дня народження) та заслуженого майстра народної творчості України Івана Степановича Скицюка (1907-2004).

Творча співпраця та подружнє життя цієї родини художників тривало майже шістдесят років. Мистецтво стало для них творчим простором. Майстри працювали в різних жанрах народного мистецтва, використовуючи різні матеріали та техніки для втілення своїх мистецьких задумів. Царина творчих інтересів – народна станкова графіка та живопис, декоративний монументальний живопис, розпис на порцеляні, шамоті, дереві, художня поліграфія, текстиль.

Кожний з них йшов своїм довгим та складним світотворчим шляхом.

Марфу Ксенофонтівну як художника сформували дві школи орнаментального мистецтва: петриківська та київська. Вона належить до когорти майстрів, які свято зберігаючи традицію, цілеспрямовано її розвивають. У пошуках самовираження майстриня далеко відійшла від своїх перших «мальовок», виконаних ще напередодні Другої світової війни у рідній Петриківці. Але основа її творчості саме в глибинному нерозривному зв’язку з орнаментальним мистецтвом цього славнозвісного центру, що на Дніпропетровщині.
Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Декоративне панно. 1958. Картон, гуаш.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Декоративне панно. 1959. Картон, гуаш.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Декоративне панно з птахом. 1958. Папір, гуаш.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Декоративне панно з синім птахом. 1962. Папір, гуаш, акварель.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Декоративне панно. 1958. Папір, гуаш.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Панно "Вихователька". 1989. Картон, темпера.

Марфа Тимченко

Марфа Тимченко створила сотні оригінальних квіткових композицій на папері, картоні, порцеляні та полотні, спільною рисою яких є витонченість малюнку, відчуття ритму, композиційна та колористична довершеність. Кожний період творчості своєрідно віддзеркалює час та оточуючий світ, має свої особливості, свою стилістику та палітру.
Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Панно "Цвітуть дерева". 1983-1987. Картон, темпера.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Панно "Флокси". 1997. Картон, темпера.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Панно "Дерево в долині". 1989. Полотно на картоні, темпера.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Панно "Берізки". 1977. Полотно на картоні, темпера.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Панно "Ліс". 1989. Полотно на картоні, темпера.

Марфа Тимченко

В результаті мистецьких пошуків 1970-х років у неї з’являються по - справжньому новаторські і водночас глибоко традиційні композиції пейзажного характеру, де петриківський орнамент немов чарівне плетиво вкриває все, на чому спиняється погляд художниці. Традиція на основі якої імпровізує М. Тимченко дозволяє їй виявити свою унікальність та самобутність.
Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Панно "Півні і зозуля". Картон, темпера.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Панно "Каштани". 1962. Картон, темпера.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Панно "Стилізовані квіти". 1964. Картон, темпера.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Дуб життя. 1964. Картон, темпера.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Панно "Верби журяться". 1964. Картон, темпера, гуаш.

Іван Скицюк

Іван Степанович починав з розписів на дерев’яних виробах. Доклавши багато зусиль до розробки їх форм, прикрашав їх орнаментами характерними для рідного Поділля. В цих роботах майстер досяг напрочуд вражаючого декоративного ефекту, користуючись вкрай обмеженою палітрою. Згодом, розширяючи коло своїх творчих інтересів, звертається до поетико-символічних пейзажів та натюрмортів. Але завжди зображуване у творах митця узагальнене та монументалізоване. Сміливо оперуючи локальними кольорами, він вдало знаходив їх співвідношення. Півтони в палітрі майстра майже відсутні. Звертаючись до фольклору та поезії Л. Українки, Т. Шевченка, Л. Глібова створював як ілюстративні композиції так і лірико-символічні, що звучать в унісон з поезіями. Природі, оспіваній в його живописних композиціях, притаманний особливий стан та настрій. Вона або казково-прекрасна, або епічна, соковито-декоративна, а іноді театрально-декораційна.

Марфа Тимченко та Іван Скицюк міцним корінням зв’язані з традиціями народного орнаментального мистецтва, а середовище професійних художників Києва, в якому жили і працювали митці, сприяло народженню унікального, яскравого явища в українській культурі.

Сьогодні Марфа Тимченко продовжує працювати, зберігаючи гостре відчуття природи з її святковою барвистістю, постійною мінливістю, яку емоційно передає в своїх творах, не копіюючи природу, а заново творячи її з чисто джерельною народною поетикою, образно узагальнюючи бачене та відчуте серцем.

Олена Шестакова


 

На початок


"ПЕТРИКІВСЬКИЙ РОЗПИС МАРФИ ТИМЧЕНКО": Бесіда Марфи Ксенофонтівни з журналісткою Ольгою МЕЛЬНИК, "Українська газета плюс" №20(115) >>






Початок ->Виставки ->Марфа Тимченко, Іван Скицюк


© 2007 Музей українського народного декоративного мистецтва: Умови використання матеріалів