|
|
|
|
|
| |
|
Собори душі Леоніда Богинського
|
|
|
|
Пошук
Усі представлені виставки
|
|
|
| |
В залах Музею українського народного декоративного мистецтва представлена виставка художньої кераміки, присвячена світлій пам’яті Леоніда Богинського. Це третя персональна виставка одного з лідерів української кераміки у стінах нашого музею. Але вже без автора... Без складного і розумного, сильного і доброго, безкомпромісного, одержимого у своїй творчості Майстра.
Леонід Богинський – один із найяскравіших представників сучасного мистецтва. Його роботи вирізняються своєрідною пластичною манерою, особистою художньою мовою, особливим мистецьким почерком, який передає чітко означену життєву позицію автора.
|
|
Богинський – віртуозний гончар, майстерні руки якого підкоряли будь-яку традиційну форму. У 1974 році після закінчення відділення кераміки Львівського інституту декоративно-прикладного мистецтва він стажувався на заводі “Художній керамік” на Полтавщині у найкращих опішненських майстрів. Богинський сам наполіг на цьому призначенні. “Інститут розвинув в мені пластичне мислення професійного художника, а Опішне розкрило багатство секретів технічної майстерності народних гончарів,” – говорив художник.
Засвоївши ази народного досвіду, Майстер створив свою особисту пластичну мову, свій стиль, притаманний лише йому. Він, по суті, у 1980-ті роки став засновником нової художньої традиції в українській кераміці. Всупереч опору тих, хто вважав декоративно-прикладне мистецтво ортодоксальним відтворенням форм народної кераміки, Леонід Богинський відображав засобами глиняної пластики внутрішній неспокій сучасності, його протиріччя, біль і драму життя, любов і страждання, муку, радість та трагізм людських стосунків.
Для Л. Богинського традиційні форми народної кераміки є універсальним засобом передачі художніх ідей. Так, монументальна макітра у митця – велике філософське узагальнення: це і образ стражденної української землі, і серце Батьківщини, і ковчег, що береже силу та душу народу. Художник свято та істово вірив у творчу силу талановитого українського народу, яскравим представником якого був сам.
|
|
|
Чорно-білі фарфорові твори митця – це особиста розповідь, фантазія художника з приводу життєвих історій або філософських міркувань про буття. Засобами керамічної пластики він веде оповідь про історії “маленьких людей” (серія “Із життя Іудеї”) або переповідає біблійні притчі (серія “Біблійні мотиви”). Саме в декорі робіт, у діалозі чорного та білого художник передає драматичні колізії життя, складність і водночас простоту існування.
Керамічні пласти митця – це справжня поезія в кераміці. Умовний, майже абстрактний розпис передає драматичне навантаження, розкриваючи суперечність людських стосунків, передаючи муки, страждання та щастя любові. Ця висока нота трагізму так щемно і неспокійно вперше зазвучала в українській кераміці.
Твори Л. Богинського неоднаразово дивували Європу на виставках українського митецтва та міжнародних конкурсах керамістів, у тому числі в славнозвісних культурних центрах – Падуї, Валлорісі, Відні. Роботи художника зберігаються у Музеї українського народного декоративного мистецтва, Хмельницькому та Сумському художніх музеях, у приватних колекціях.
Музей українського народного декоративного мистецтва володіє невеликою збіркою робіт художника – 34 об’ємні форми та пласти. На виставці представлені роботи різних періодів творчості митця: ранні - 1970-х років (опішненський період), об’ємні композиції 1980-90-х років та твори, виконаніні в останні роки. В експозиції знаходяться також роботи, передані родиною Майстра на час виставки.
Content-type: text/html
CGI Error
CGI Error
Cannot open file 'msid_DB': No such file or directory
| |