Початок ->Виставки ->Андрій Собянін. Кераміка.

„Попіл”. Виставка художньої кераміки Андрія Собяніна.

Пошук


Усі представлені виставки























































































































































































































































































     

     

     „Попіл” – так називається мистецький проект, який знайомить столичного глядача з доробком молодого полтавського художника Андрія Собяніна. Право здійснити виставку в стінах одного з найбільших художніх музеїв України автор отримав як нагороду за підсумками ІІІ Всеукраїнського симпозіуму художньої кераміки (м. Слов’янськ, червень 2010 р.)

     Важко сказати, коли до Андрія прийшло усвідомлення того, що мистецтво – це по суті його життя. Без пафосу. Отак, по-правді. Коли у віці 27 років він здобув освіту художника декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва, його шлях у мистецтві продовжився на новому рівні: Полтава, Опішня, Київ, Слов’янськ, Львів, Дубно, Полтава, знову Львів, знову Київ, знову Опішня.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


У такій мистецькій круговерті виставок, проектів, акцій формувалося особливе, живе і тремтливо-болісне сприйняття сучасності, потреба подивитися на сьогодення відсторонено, асоціативно.

     

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Пласт "Попіл". 2011.
глина, поливи відновного вогню

     Щоб не створював Андрій: палаючі вежі чи похмурі Х-склепи, об’ємні керамічні картини чи «археологічні поховання» – в усьому звучить пошук сенсу життя, переможне утвердження самоцінності кожної людини. Це якраз той випадок, коли думки «про вічне» не спричиняють депресивних і гнітючих асоціацій, а навпаки, звучать гімном безсмертя людської душі.

     Андрій Собянін постає на сучасному мистецькому видноколі потужною постаттю, що бачиться здалеку і, як будь-яке помітне та епатажне явище, не залишає байдужим як глядачів і критиків, так і колег-художників. В чому ж суть: Андрієві природою даний вроджений високий смак, саме той, який дозволяє експериментувати і дивувати, не переступаючи межі асоціативного мистецького сприйняття. Той смак, який дозволяє художнику, як повітряному гімнасту, вільно балансувати на канаті, збурюючи і збуджуючи почуття і викликаючи емоції і співпереживання, але рухатися впевнено і прямо, ні в якому разі не збочуватися на хибний крок і не відступаючи назад.

     До якого б виду творчості не звертався Андрій Собянін, головним для художника залишається ідея, можливість якомога точнішого відтворення художнього образу через живопис, скульптуру, і, звичайно ж, кераміку.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Пласти "День і ніч". Диптих. 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Пласти "Подорож часом". Триптих. 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Пласти "Подих вічності". Диптих. 2011.
глина, поливи відновного вогню

Пласт "Мідний господар". 2011.
глина, поливи відновного вогню

     Найцікавішим у творчій діяльності Андрія Собяніна є жанр інсталяції і перформансу. Кожна його виставка – це живий організм, здатний дихати і відчувати, ображатись і радіти, плакати і захоплюватись. І ця енергетика «заряджає» присутніх, які просто з вулиці потрапляють у світ задзеркалля. До речі, саме так – «Дзеркало» називалася виставка, яка відбулася у полтавському художньому салоні в 2007 році.

     При тому інсталяція може бути просто зі сміття: скульптури робили з плавлених пластикових пляшок у вигляді дерев. Одне з них обкололи поплавленими шприцами. Інше обвішали презервативами, наповненими водою.

     «Хотіли символічно показати, що можуть зробити з людиною наркотики. Тут є дерево зараженої крові, хворе дерево та дерево надії. Використовували для скульптур пластик, бо це сучасний матеріал, а СНІД — хвороба також сучасна», – саме такий проект презентував Андрій на виставці у центрі Полтави.

     Інсталяція може бути з колод та гілок дерева – як це можна було побачити на проекті «ПереХрестя»: «Дрова узяли ті, що комунальні служби обрізали від електродротів. Тому вони, ніби заряджені енергією», - констатував тоді Андрій. Інший матеріал для інсталяцій – начиння покинутих сільських хат. Саме його обігрував автор на виставці «Горище» у Львові...

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

"Вежа № 1709 Полтава". 2010.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Таріль "Дерево". 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Таріль "Будинок" (із серії "Болото"). 2011.
глина, поливи відновного вогню

     Талант Собяніна-експозиціонера вперше проявився при організації виставки молодіжного фестивалю «Мистецький липень у Опішному»: тоді Андрій створив ілюзію переміщення глядача у середовище горщика, що сохне під поліетиленовою плівкою. Підвал «Колегіуму мистецтв» перетворився на своєрідний поліетиленовий пакет, у середині якого розмістилися твори і люди. Враження було неймовірне! Коли ж ті самі, але вже випалені твори, експонувалися в Полтавській галереї мистецтв, Собянін використав віконницю зі старої хати і помістив туди дитячу роботу – дівчинку в барвистому платтячку за гончарним кругом.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Ваза. 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Бутель. 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Ваза "Гніздо". 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Бутель "Ніс". 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Свічник. 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Ваза "Шип". 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Бутель. 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Пляшка. 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Кухоль. 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Композиція "Озеро". 2011.
глина, поливи відновного вогню

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Фрагмент експозиції

     Особливе місце у творчості Андрія Собяніна займає вогонь, полум’я, те що перетворює на попіл будь-що. Він першим в Україні показав глядачам палаючу керамічну скульптуру – це був твір «Вавилонська вежа», показаний у Львові та Полтаві у 2007 році. Він також був співавтором концепції симпозіуму палаючої керамічної скульптури, що прокотився Україною (проекти: «Обереги пам’яті. Обеліск» м. Полтава, 2009; «Спалах» м. Київ, 2009; „Містерія передсвітанку супротив Лисої гори”, Опішня, 2010).

     Художник співвідносить поняття попелу, сивої давнини, покритої часом, з поняттям вічності та потойбіччя як виразника особливої, глибинної, філософської естетики: за тремтливою завісою тлінності буття проглядаються вічні цінності.

Тетяна Зіненко, мистецтвознавець

     З творчим доробком Андрія Собяніна можна познайомитися на сайті: http://poltava-keramika.jimdo.com

На відкритті виставки

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.

Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.


Натисніть, щоб одержати збільшене зображення.



     

     

Відгуки:

Поділитися враженнями:

Всього відгуків: 2. Показано 2 відгуків з 1 по 2
Сторінки:  [1]    

2

Ім'я: ОЛЕСЯ

6 травня 2019р.
13:24

собянин голд
1

Ім'я: Что в имени тебе моем...

14 травня 2012р.
16:39

Интересно, как можно было бы сформулировать название художественного стиля представленных работ? Керамопанк?

Ваше ім'я*:

E-mail:

Коментар* :          3000  знаків

* Поля, обов'язкові для заповнення

 

 

На початок





Початок ->Виставки ->Андрій Собянін. Кераміка.


© 2011 Національний музей українського народного декоративного мистецтва. Умови використання матеріалів